De strijd om visibiliteit.
Een cruciale factor in de strijd om zichtbaarheid is het algoritme.
Met steeds meer concurrentie van andere merken en een steeds kortere aandachtspanne van gebruikers, is het niet meer voldoende om gewoon aanwezig te zijn op social media.
Het algoritme bepaalt welke berichten een plaats verdienen op de nieuwsfeed van gebruikers. De meest waardevolle berichten winnen de strijd.
Content moet niet alleen inhoudelijk sterk zijn, maar ook visueel onderscheidend.
De lat ligt hoger dan ooit: video's, formats en effecten die vroeger als innovatief en creatief werden beschouwd, zijn nu de norm geworden.
Definitie van kwaliteit.
Campagnes als verschilmaker.
Een marketingcampagne bestaat uit een centrale boodschap die via verschillende betalende en niet-betalende kanalen wordt gecommuniceerd, en dit zowel online als offline.
Denk bijvoorbeeld aan organische socialmediaberichten, socialmedia-advertenties, Google Ads, e-mail, print, pers, radio, tv, …
Een campagne heeft steeds een duidelijk doel voor ogen, bijvoorbeeld:
- naamsbekendheid vergroten
- leads verzamelen
- een online community uitbouwen
- binding met bestaande klanten versterken
- verkoop boosten
- merkreputatie versterken
- ....