Maximale impact met campagnes.
Een succesvolle campagne begint met een concept waarin strategie en creativiteit samenkomen.
Deze fase zorgt ervoor dat de boodschap consistent en krachtig is, aangepast aan de overkoepelende doelstelling én de specifieke kenmerken van elk kanaal.
Dit gaat een stap verder dan reguliere social media marketing, waar vaak minder nadruk ligt op diepgaande strategische planning en samenhang met andere kanalen, en meer op algemene continuïteit en ontzorging.
One size doesn't fit all.
De invulling van een campagne hangt af van de sector, het product en de doelgroep.
Een campagne voor een e-commerce bedrijf zal bijvoorbeeld anders zijn dan die voor een bouwbedrijf of softwareleverancier.
Verschillende campagnetypes.
Een conversiegerichte campagne kan bijvoorbeeld ideaal zijn voor het promoten van producten met een lage instapdrempel.
Campagnes voor producten of diensten met een hoge instapdrempel zullen zich vaak eerder richten op het versterken van naamsbekendheid en merkvertrouwen.
Consistentie is key.
Eén enkele campagne zal er niet voor zorgen dat je naamsbekendheid van het ene moment op het andere op punt staat of dat de leads plots met de bosjes binnenstromen.
Kijk dus niet enkel naar de resultaten op korte termijn, maar beweeg stap voor stap richting je langetermijndoel.