Het belang van budget.
Budget en bereik gaan hand in hand.
Met advertentiebudget bedoelen we het budget dat advertentiekanalen zoals Facebook, Instagram en Google gebruiken om je advertenties en gepromote berichten te tonen aan de doelgroep.
Het advertentiebudget bepaalt met andere woorden hoeveel mensen je campagneboodschap te zien krijgen.

Het advertentiebudget kan je campagne maken of kraken. Het heeft weinig zin om prachtige campagnes te ontwikkelen als er te weinig advertentiebudget voorhanden is om ze tot bij de doelgroep te krijgen.
Vergelijk het met investeren in een mooie wagen: je koopt geen Ferrari om er vervolgens nooit mee te rijden.
Investeer dus niet alleen in de ontwikkeling en het beheer van je campagnes, maar ook in het achterliggende advertentiebudget.
Een goede vuistregel: zorg dat je advertentiebudget minstens even groot is als je ontwikkelings- en beheerbudget.
Spendeer je maandelijks bijvoorbeeld € 2.500 aan de ontwikkeling en het beheer van je campagne? Dan is je advertentiebudget idealiter ook minstens € 2.500.
Laag budget? Laag bereik.