Drie tips voor succesvolle campagnes.


Het verschil zit 'm in de details.

Iedereen kan een campagne bedenken. Maar niet iedereen kan ook een goede campagne bedenken.

Onze campagnestrategen geven je drie van hun beste tips.

Tip 1: kijk naar het grotere geheel.

"Het heeft geen zin om agressief in te zetten op lead campagnes als je merk nog onvoldoende merkbekendheid of een zwakke merkreputatie heeft.

Maar ook: zet niet in op leadgeneratie als er geen sterke opvolgstrategie is om de leads nadien effectief om te zetten in klanten.

Begin dus bij het begin en weersta de verleiding om stappen over te slaan."

Melissa, Campaign Director

Tip 2: bewaar focus.

"Vermijd veralgemening en werk zo gericht mogelijk. Definieer een duidelijk doel, baken een afgelijnde doelgroep af en zorg voor een heldere en rechtlijnige boodschap.

Als je er voor iedereen probeert te zijn, voelt uiteindelijk niemand zich aangesproken. Als je te veel in één keer probeert te vertellen, gaat je boodschap verloren."

Daisy, campagnestrateeg

Tip 3: vertrek vanuit wat de klant wil.

"Breng de boodschap die je klanten willen horen in plaats van de boodschap die jij wil vertellen.

De meest succesvolle campagnes stellen de klant centraal. Door te focussen op de behoeften, wensen en problemen van de klant, creëer je niet alleen meer betrokkenheid, maar bouw je ook aan een langdurige relatie met je doelgroep."

Mirthe, campagnestrateeg


Klaar om zelf impact te maken met campagnes?

Vul het formulier in en we nemen snel contact op!